Sommeravslutning i Bådstøhaugen

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 15.06.22. Oppdatert 30.06.22.

Vi hadde sommeravslutningen hos Elin-Dagny og Svein i går.

Elin-Dagny fortalte historien rundt Bådstø med driften gjennom mange år og om alle bygningene der. Vi fikk en interessant guidet tur  i Gammelgarden. Veldig mange historiske «saker og ting» der.

Vår fantastiske(!) grillmester Eiliv sørget som vanlig for den gode maten (stuttreist entrecote bl.a.). Og redaktøren regner med at Elin-Dagny var ansvarlig for Pavlova'en til kaffeen.

Stein Ove Longseth spilte torader og fortalte gode historier.

Presidenten avsluttet med å fortelle hva klubben har samlet inn av penger og har gitt bort av penger dette året, godt illustrert med en litt hjemmelaget plakat. Han beskrev det som «all time high» under hans tre års presidentperiode. Til gode formål er det donert 276.000 kroner, og det er samlet inn 238.000 kroner.

På toppen av bildet av den hjemmelagde plakaten ser en at medlemmene og deres gode hjelpere har lagt ned 834 frivilligtimer i Lionsåret som er i ferd med å ebbe ut. Dette ga vi hverandre applaus for.

Takk igjen til Eiliv, Elin-Dagny, Svein, Stein Ove og alle de andre som møtte opp på denne hyggelige sommeravslutningen!

(Ved å klikke på bildene blir de "større" - iallfall på PC - og det vises en bildetekst). Alle foto: Bjørn Tollefsrud.