Pengeinnsamling for Røde Fjær aksjonen.

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 16.02.22. Oppdatert 31.03.22.

Fredag og lørdag var de fleste av medlemmene i klubben på stand foran butikkene i kommunen. Vi var utstyrt med bøsser fra Lions for betaling med kontanter og Vipps. Vi klarte til sammen å samle inn 19081 kroner. Det ble bl.a. observert at en person puttet 1000 kroner på bøssa og en annen 500 kroner. Beløpet vil bli overført til Røde Fjær aksjonen som går til et nybygg ved Beitostølen Helsesportsenter.
Vi har også mottatt bidrag fra noen bedrifter i kommunen, og håper i tillegg på at Øyer kommune vil innvilge en søknad vi har sendt dit. Totalt innsamlet beløp kan bli rundt 40000 kroner.
Nistepakkesmøringen gav utrolige 109000 kroner i overskudd. Det betyr at Øyer-Tretten Lionsklubb ser ut til kunne ende opp med rundt 150000 kroner totalt, dvs. 6500 kroner pr. medlem, eller 30 kroner pr. innbygger i Øyer, noe som er langt bedre enn målet på 10 kroner pr. innbygger.
Og aksjonen fortsetter ut året, så totalsummen kan bli enda størrre.

På bildet ser vi Tore Kvisberg på jobb ved Sparbutikken. Fotograf er Ivar Grothe som sto sammen med Tore denne dagen.

.