Melvin Jones Award til Jon H. Torgersen.

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 16.02.22. Oppdatert 25.03.22.

På siste klubbmøte hadde vi gleden av å overraske Jon med en velfortjent Melvin Jones Fellowship Award. Med hedersutmerkelsen følger en donasjon på 1000 dollar fra oss i LC Øyer-Tretten som er øremerket det verdensomspennende Lionsprosjektet Campaign100. Campaign100 har som mål å samle inn 100 millioner dollar til Lions internasjonale katastrofefond.

Melvin Jones Fellowship (MJF) er den høyeste hedersbevisningen en lionsklubb kan vise en person. Jon er nå i det gode selskap med Lars Erik, Asgeir og Eiliv som er blant våre nåværende medlemmer med denne hedersbevisningen. Andre store navn som har fått prisen er Wenche Foss, Erik Bye og Thorvald Stoltenberg.

Jon har vært medlem av LC Øyer-Tretten i mer enn 46 år, og har hatt en rekke tillitsverv i Lions, bl.a. president og soneleder. På møtet fortalte Jon om sin «reise» i Lions siden han ble vervet som medlem for 46 år siden.

Vi gratulerer Jon med prisen og takker for alt arbeidet han har gjort og fortsatt gjør i Lions.

På bildet ser vi Jon få utmerkelsen overlevert av nåværende leder i klubben, Bjørn Tollefsrud. Fotograf er Elin-Dagny B. Fossheim.