Medlemsmøte april 2024

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 16.04.24. Oppdatert 17.04.24.

På siste medlemsmøte hadde vi besøk av ordfører Anne Marie Sveipe som fortalte om planer og utfordringer som kommunen har. Viktigste dokument til behandling nå er nok den 957 siders lange kommunedelplanen. Ellers understreket hun nye problemstillinger som bruk av natur og hensyn til klima som det ikke var så mye søkelys på i tidligere planer. Videre at det bør skapes nye arbeidsplasser utenom de som finnes i reiselivet. Boligbygging og ikke bare hytter er høyt på lista over alle som tenker og ser på utviklingen av kommunen. Vi takker ordføreren for at hun stilte opp og ga oss denne orienteringen. Vi fikk da selvfølgelig også muligheten til å fortelle henne om «alt det gode arbeide» vi i Lionsklubben gjør med bl.a. økonomisk støtte til lag og foreninger i Øyer. Så derfor regner vi med at gleden og nytten over å ha møttes, var gjensidig.

I begynnelsen på møtet mintes vi vår mangeårige medlem Suvad Gerzic som gikk bort 26. mars, 65 år gammel. Alt for tidlig, dessverre.

Så fikk vi en viktig påminnelse om at 26. og 27. april gjelder det «alle mann på dekk» da årets tulipanaksjon går av stabelen. Folk vil finne oss ved butikkene på Tretten og Øyer for kunne kjøpe en tulipanbukett (eller to?). Hele overskuddet er øremerket holdningsskapende arbeid blant barn og unge. Lionsklubben vedtok på møtet at det lokale overskuddet (pluss kanskje någgå attåt?) fra aksjonen i år skal deles mellom Ungdomsklubben og ungdomsfotballen i Øyer-Tretten Idrettsforening.