Lionsklubben i kommunestyret

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 09.12.22.

Som siste organisasjon i Øyer i Frivillighetens år, var LC Øyer-Tretten invitert til kommunestyret 8. desember for å fortelle om hvem vi er og hva vi driver med.

I delen om hvem vi er, ble det en rask gjennomgang om Lions-organisasjonen fra den ble grunnlagt i USA for over hundre år siden, videre om Lions grunnverdier, Lions visjoner og motto, samt de mest vesentlige verdiene fastsatt i et felles lovverk. Til slutt fikk representantene høre historien om Øyer-Tretten Lions Club som fyller 50 år i 2023 og dens første president Leif Myraker, fram til hvordan vi er organisert nå i dag.

I delen om hva vi driver med, ble det fokusert på bevilgningene som er gjort til lag og foreninger i Øyer, og innkjøp vi også har foretatt til kommunens egne institusjoner. Selvsagt ble det da vist hvordan inntektene hadde blitt til slik at vi har vært i stand til gi bort i alt 276.000 kroner og lagt ned 834 timer med frivillig arbeid. Til slutt viste vi bilder fra dugnader og arrangementer klubben har hatt.

Et lydhørt publikum fikk et foredrag på vel 10 minutter delt mellom president Eiliv og «infomedarbeider» Bjørn.
Vi følte at det ble vel mottatt. Til slutt takket ordføreren oss for presentasjonen og la til: "Dere gjør utrolig mye godt arbeid". Bedre attest enn det kunne vi vel ikke få!

Bildene under viser den lydhøre forsamlingen og de to Lions-medlemmene sammen med ordfører Jon Halvor Midtmageli.

Foto: Mona Svegården, Eiliv Kummen, Bjørn Tollefsrud.