Juleavslutning 2023

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 13.12.23. Oppdatert 13.12.23.

Et flott program var planlagt da 27 deltakere møttes til julemiddag med mer på Fossekroa tirsdag kveld. Aktivitetskomiteen med Øyvind i spissen hadde ansvaret for gjennomføringen som var svært så vellykket.

Øyer kulturskole sto for underholdningen ved elev Ingrid Moen som spilte piano og sang. Teaterlærer og instruktør Marianne Rinheim leste på flytende ringsakerdialekt ei julefortelling av Alf Prøysen. Øyvind takket for gode prestasjoner og overrakte dem en liten gave.

Under middagen fikk president Eiliv ordet og tok oss igjennom de viktigste aktivitetene vi har gjennomført og  prosjektene vi har støttet i lokalsamfunnet det siste året.

To av våre medlemmer fikk tildelt en velfortjent Melvin Jones Fellowship Award, nemlig John Eikanger og Fredrik Getz. Med hver hedersutmerkelse følger en donasjon på 1000 USdollar fra oss i LC Øyer-Tretten til Lions internasjonale katastrofefond. De hjerteligste gratulasjoner går til John og Fredrik som har hatt flere forskjellige verv i klubben gjennom mange år. Melvin Jones Fellowship (MJF) er den høyeste hedersbevisningen en lionsklubb kan vise en person. John og Fredrik er nå i det gode selskap med Lars Erik Høgvold, Jon Henning Torgersen og Eiliv Kummen som er blant våre nåværende medlemmer med denne hedersbevisningen. Andre store navn som har fått prisen er Wenche Foss, Erik Bye og Thorvald Stoltenberg.

Etter julemiddagen var det tid for Christin Kramprud fra Nordli bokhandel som fortalte interessant om et dusin nye bøker hun hadde valgt ut. Som vanlig et flott innslag på juleavslutningene våre, og vi håper å se henne neste år også.

Til slutt fikk klubbkassa forhåpentligvis et påfyll med en del kroner gjennom loddsalg og trekningen av de mange gevinstene som var skaffet til veie.