Juleavslutning 2022

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 14.12.22. Oppdatert 14.12.22.

Selv om det var en sprengkald kveld kom 22 deltakere til årets juleavslutning på Lysaker Gjestgiveri. De gamle etasjeovnene var imidlertid fyrt opp av vertskapet så det var varmt og godt innendørs.

En stor blåsegruppe med unge musikere fra kulturskolen, som alle spiller i Øyer-Tretten skolekorps, sto klare for å holde konsert. En flott gjeng med sjarmerende og dyktige ungdommer under ledelse av rektor Jon Arne Johansen og Beate-Iren Gråberg (dirigent for skolekorpset) underholdt oss med sju musikkstykker inkludert velkjente julelåter.

Rektor Johansen takket Lions for den årlige pengestøtten vi gir til kulturskolen. Videre fortalte han om travle dager med flere konserter de skal avholde før jul både her og der.

Øyvind takket dem for imponerende prestasjoner. Lionsmedlemmer som selv har vært i skolekorpset mente at dette var langt bedre enn de kunne prestere i sin tid der.

Etter julemiddagen kom vår faste gjest, Christin Kramprud fra Nordli bokhandel fram og fortalte interessant om et dusin nye bøker hun hadde valgt ut. Som vanlig et flott innslag på juleavslutningene våre, og vi håper å se henne neste år også.

Så fikk klubbkassa forhåpentligvis et påfyll med en del kroner gjennom loddsalg og trekningen av de mange gevinstene som var skaffet til veie.

Kvelden ble avsluttet ved at president Eiliv takket alle medlemmene for den store innsatsen som er lagt ned siste året. Han viste også til responsen fra de folkevalgte på siste kommunestyremøtet hvor Lionsklubben fikk 10 minutter på å presentere seg. Der fikk vi et klart inntrykk og verbal tilbakemelding på at arbeidet Lionsklubben gjør blir satt stor pris på i hele kommunen.

Vi takker aktivitetskomiteen med Øyvind i spissen for en svært hyggelig og vellykket juleavslutning.