Hjelpeaksjon for Ukraina

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 05.01.23.
I forbindelse med innsamlingen til Ukraina som f.eks. ovner og aggregater, propanapparater og soveposer, dvs. det som kan gi varme til et krigsherja folk, er det opprettet kontaktpersoner i en del kommuner, samt innsamlingsplasser.

Gausdal: Kjell S. Gulaker, tlf. 928 11 152. Her kan en levere det på Circle K, Segelsatad bru.

Øyer: Tore Rugsveen, tlf 457 77 188. Her har vi lager på tidligere avdeling for Mesta, Fiskehusvegen 11.

Nord-Fron: Ole Chr. Renshus, tlf. 950 40 563. Her kan en levere på Lund Eiendom, Lomoen.

Ring kontaktpersonen før du reiser til innsamlingsplassen med "ting". Og for eventuell hjelp med transport.

Et pengebidrag er like velkomment og kan gis gjennom en pågående Spleisaksjon https://spleis.no/303238

Her kan du lese mer om aksjonen og hvordan pengene brukes.

Eller besøk Facebook siden: Lions club Øyer-Tretten.

Minner om at med Posten kan en sende pakker gratis med vekt opptil 20 kg .
Linken under viser hvordan en går fram for å sende slike pakker:

Send humanitær hjelp og pakker til Ukraina (posten.no)