Dugnad under Birken Skifestival.

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 21.03.22.

Gjennom LC Lillehammer fikk vi muligheten til å delta (og tjene penger) sammen med en stor dugnadsgjeng i årets Birken Skifestival. Seks av klubbens medlemmer (Elin-Dagny, Svein F. Svein E., John E., Arne og Bjørn) var med. Elin-Dagny, Svein og Svein jobbet i Håkons Hall med rydding av søppel og har «rapportert» at det var stille og rolig, men viktig og sosialt. Arne, John og Bjørn delte ut merker og medaljer under Ungdoms- og barnebirken på skistadion søndag. Vi seks medlemmene la ned 39 timeverk under dugnaden og aktivitetskassa får dermed et påfyll av mange tusen kroner.

Som bildene under viser var det bare glade deltakere og funksjonærer å se hele dagen på skistadion. Til sammen delte vi ut ca. 2000 merker og medaljer. Alle ungdommene og barna som kom over målstripa med tung nok sekk fikk merke og medalje. Været var fint og dagen kunne ikke vært bedre utnyttet mener vi tre «guttene» på bildene.

Vi håper at LC Lillehammer får være med på dugnaden neste år også, og at vi i Øyer-Tretten Lions dermed blir spurt om å bidra.

Foto: Erik Skjellerud, Arne Jarstadmarken, Bjørn Tollefsrud. (Redaktøren har skjult ansiktene til noen av barna).