Dugnad med inntekt til Lions Røde Fjær

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 14.01.22. Oppdatert 19.01.22.

Gjennom Øyer-Tretten Idrettsforening fikk vi i LC Øyer-Tretten en forespørsel om vi var interessert i en betalt dugnad i forbindelse med ParaVM. Arbeidet gikk ut på å lage matpakker til alle frivillige gjennom 14 dager i Hafjell hvor alpin- og snowboard -øvelsene skulle foregå. Styret så at det var en god mulighet til å tjene bra med penger, og vi mente at overskuddet burde gå til Røde Fjær aksjonen vår.
Men kunne vi i en klubb med mindre enn 20 aktive medlemmer klare å fylle opp i alt 117 vakter fordelt på en morgenøkt og en ettermiddagsøkt hver dag? Vi bestemte oss for å prøve, og sendte ut ei liste til alle medlemmene om å melde seg på og med oppfordring til å spørre dem en deler hus med også. Etter et par påminnelser var faktisk alle vakter fylt opp, takket være at enkelte hadde tatt på seg både sju og åtte vakter, og veldig mange ektefeller var også påmeldt. Med en dyktig organisator, innkjøper og primus motor, nemlig vår sekretær Elin-Dagny, går arbeidet helt strålende ser det ut til. Da vi er ferdige den 22. januar skal vi etter planen ha laget 2068 nistepakker. Fortjenesten kan se ut til å bli på rundt 50 000 kroner som etter hvert blir overført til Lions Røde Fjær-aksjon sentralt.