Bedriftsbesøk hos NRK Innlandet

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 19.04.23. Oppdatert 19.04.23.

Medlemsmøtet i april ble et bedriftsbesøk hos NRK på Lillehammer. Vi ble ønsket velkommen av vaktsjef Arne Sørenes som viste oss rundt i lokalene før redaksjonssjef og fungerende distriktsredaktør Maria Ekerholt spanderte kaffe og tok oss med i en interessant orientering om NRK Innlandet sin virksomhet og utfordringer. Hennes innlegg kom for så vidt inn på hele NRKs utfordringer i å holde på lyttere og seere i vår digitale verden. Alt "måles og veies" med det resultatet at noen programmer blir tatt av lufta og nye app’er blir lansert med opplegg for ros- og ristilbakemeldinger og forhåpenligvis da også er med på å skape økende interesse blant kanskje et mer yngre publikum enn de som var til stede ved dette besøket.
Vi fikk spørsmål om vi ville se live-sendingen av distriktsnyhetene denne kvelden, og det takket vi ja til selv om det nok ikke var planlagt fra vår side. Dermed fikk vi sett hvordan programleder Eilin Spolén Juva loste seerne gjennom den 15 minutter lange nyhetssendingen. Spennende var det, og som  bildet på toppen viser, fikk noen av oss fem sekunder i rampelyset helt på slutten av sendinga. Tusen takk fra oss i Øyer-Tretten Lions Club til alle hyggelige NRK medarbeidere!

Ved å klikke på bildene under blir de litt større (i alle fall på PC), og noen har også fått litt tekst.