Ungdomsutveksling 2022

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 26.10.21.

Internasjonal ungdomsutveksling sommeren 2022.

Er du, eller kjenner du en ungdom, mellom 18-21 år?

Lions Norge har gjennom 60 år hatt ungdomsutveksling som et av sine programmer. For sommeren 2022 har Øyer-Tretten Lions Club bestemt at vi vil finansiere reise og opphold for én ungdom mellom 18-21 år bosatt i Øyer kommune til et Europeisk land. Hensikten med programmet er at det skal være fredsbyggende ved at å skape større forståelse mellom mennesker og nasjoner. Deltakelse vil gi en mulighet til å inngå et fellesskap med 20-30 andre ungdommer fra hele Europa, og dermed kanskje skape varige kontakter. De fleste land har én uke familieopphold og to uker i leir. Er du, eller kjenner du noen som har lyst og interesse av et slikt opplegg (det er viktig å forstå at det ikke er noen vanlig ferietur), så ta snarest kontakt med Øyer-Tretten Lions Club ved Elin-Dagny Fossheim, e-post  elindagny@gmail.com. Da vil du få nærmere informasjon om bl.a. søknadsprosessen som må være ferdig innen 31. januar.