Ny avtale med Øyer Kulturskole.

Publisert av Bjørn Tollefsrud den 23.02.22. Oppdatert 11.05.22.

Vår femårige samarbeidsavtale med Øyer Kulturskole gikk ut i 2021. På siste medlemsmøtet diskuterte vi om klubben skulle lage en ny avtale med Kulturskolen, eller om det var andre lag eller organisasjoner vi kunne støtte. Det var imidlertid enighet om at vi burde lage en ny femårige avtale med Kulturskolen. Medlemsmøtet gikk også inn for at den årlige støtten kunne økes med 10000 kroner (det årlige bidraget har ikke vært forandret de siste 10 årene), noe som betyr at Kulturskolen vil kunne motta opp til 30000 kroner pr. år. En del av denne summen er såkalte «ekstramidler» som det må søkes om for hvert år. Ekstramidlene skal benyttes til finansiering av prosjekter som kommer i tillegg til den ordinære aktivitet, som for eksempel innleie av profesjonelle instruktører i forbindelse med prosjekt og /eller seminar/forestillinger, eller til studieturer for elevene.

Kulturskolen gir kulturell aktivitet til barn og unge (mottoet deres er egentlig "fra vugge til grav", så Seniorkoret er dermed også under skolens vinger), og ved hjelp av Lions midler gjennomfører Kulturskolen prosjekter for 7. trinn der alle elevene får være med.

På bildet gir rektor Jon Arne Johansen og klubbens leder hverandre et håndtrykk etter at avtalen ble signert på rektors kontor 21. februar. Fotograf er Hilde Odden Rom.